hello

Wednesday, July 27, 2011

Bila hati mahu berbunga kembali?

Hati oh hati.

Bila nak gembira? Bila nak senang? Bila nak berbunga kembali? Bila?
Hati, kenapa dgn kau? Selalu je sedih. Selalu je tak kuat. Selalu je kecil dan lemah.
Ye, memang saya tak nampak. Tapi saya boleh rasa keadaan hati saya ni.
Eh eh, bukan sebab CINTA okay!
Hati saya pun kurang tahu kenapa selalu sedih ni. Yg pasti bukan cinta. Hati saya nak kawan-kawan yg memahami sekarang ni. Hati saya nak happy dengan ibubapa dan siblings. Ye, itu yang hati saya mahu barangkali.
Hati saya nak orang selalu support saya. Tak pandang rendah kat saya lagi. Tak hina saya lagi dan tak berburuk sangka terhadap saya lagi. Itu yang hati saya mahu. Tapi, ini mungkin atau tidak?
 Mulut orang, kan? Susah nak tutup melainkan hati dia sendiri yang berfikiran positif terhadap orang lain dan mulut dia berhenti mengata orang. Hidup ini kan ibarat roda. Selalu berputar. Hari ni, orang mengata saya. Esok-esok, orang lain pulak mengata kat kamu kan. :')

1 comment: